Ať už máte nový e-shop, nebo jste dosud fungovali bez reklamních kampaní, existuje způsob, jak spustit první kampaně a vydělávat víc než dosud. Pojďte se podívat, jak na to i bez velkých zkušeností s marketingem.
Marketing nejsou jen reklamní kampaně
V první řadě je dobré uvědomit si, že marketing, to nejsou jen reklamní kampaně. Když použijeme staré dobré 4 P: Product (zboží), Price (cena), Place (místo), Promo (reklamy), je hezky vidět, že základem je prodávat kvalitní zboží, o které mají lidi zájem, za rozumnou cenu, na vhodném místě, což podpoříme vhodnými reklamními kampaněmi. Zboží, které nikoho nezajímá, neprodáte. Zboží, které je mnohem dražší než stejné či podobné zboží u konkurence se také prodává špatně. Extra levné zboží s minimální marží zase nedává prostor pro útratu v kampaních.
Začněte tím, co je zdarma
Platit za reklamu dává smysl, až ve chvíli, kdy čerpáte maximum z kanálů, které jsou zdarma. Co konkrétně má vliv na zisk e-shopu a je zdarma:
- Vysoký konverzní poměr – přehledný e-shop, dobře nafocené a popsané produkty včetně parametrů, jednoduchý nákupní proces, rozumné ceny dopravy, maximální jednoduchost od první návštěvy po převzetí zásilky, to vše se pozitivně projeví na výsledcích všech zdrojů včetně reklamních kampaní.
- Vracející se zákazníci – mít spokojené zákazníky, kteří nakupují opakovaně, je pro e-shop poklad. Vymyslete, jak návrat do e-shopu zákazníkům připomenout, jak jim dát důvod se vrátit za skvělým zážitkem z nakupování.
- Optimalizace pro vyhledávače (SEO) – základ není žádná raketová věda. Dobře popište produkty, pojmenujte kategorie tak, aby z jejich názvu bylo jasné, co v nich prodáváte (např. Modré dámské plavky místo Modrá, Ženy apod.), zapněte automatické přesměrování URL v modulu Pokročilé SEO a URL ideálně vůbec neměňte. V modulu Základní SEO vyplňte titulek a meta popis hlavní stránky a u ostatních stránek nechte proměnné nastavené Shoptetem, pokud nejste SEO specialista.
- Komunikace se zákazníky – chat pro dotazy, dobře viditelné telefonní číslo, komunikace na sociálních sítích, mailing atd. podpoří e-shop, i když nikdy nezměříte, jak moc.
Měřte výsledky
Měření výsledků a jejich správné vyhodnocení je nezbytné, abyste mohli posilovat to, co přináší požadované výsledky. A taky proto, abyste utlumovali to, co Vás stojí peníze bez odpovídajícího přínosu.
Základem, který zvládnete nasadit v Shoptetu v sekci Propojení, jsou Google Analytics (GA4 a do konce června 2023 i Universal Analytics). Před spuštěním kampaní v Google Ads nastavte v Ads konverze a vložte do e-shopu Číslo konverze a Štítek konverze.
Před spuštěním inzerce na Heurece vložte do e-shopu Veřejný klíč pro kód měření konverzí.
U Zboží.cz si dejte pozor na to, že kód měření konverzí zároveň spouští odesílání dotazníků spokojenosti, které možná již posíláte sami z e-shopu, nebo přes Heureku a její službu Ověřeno zákazníky.
Spusťte to, co bude fungovat
Většině e-shopů vychází dobrý poměr mezi náklady a tržbami u PMax kampaní v Google Ads a u vyhledávačů zboží Heureka a Zboží.cz. Začněte jejich spuštěním. Další kampaně si nechte na později, ať se nezahltíte velkým množstvím úkolů a dat.
PMax (Maximální výkon) v Google Ads
Kampaň, která většině e-shopů přináší nejvyšší tržby. Co je potřeba nastavit:
- Základní nastavení účtu v Google Ads. Důležité jsou hlavně fakturační údaje a přidání platební metody (platební karty, ze které bude Google strhávat proklikané částky).
- Měření konverzí v Google Ads, které jsem již zmínil výše. Doporučuji vytvořit Novou konverzní akci – Webové stránky. Když propojíte Google Ads s Analytics, nezapomeňte konverze z Analytics nastavit jako sekundární. Primární konverze musí být vždy jen jedna.
- Nastavení účtu v Google Merchant centru.
- Přidání zdroje dat do Merchant centra. Přes Produkty – Zdroje přidáte do primárních zdrojů Plánované načtení XML feedu pro Google, který najdete v administraci e-shopu přes Propojení – XML feedy.
- Propojení Merchant centra s Google Ads přes Nástroje a nastavení (ozubené kolečko v horní liště) – Propojené účty – Google Ads. Následně musíte v Google Ads schválit propojení s Merchant centrem.
- Přidání nové kampaně v Google Ads. Vybíráte Vytvořit kampaň bez zvoleného cíle – Maximální výkon.
Vyhledávače zboží Heureka a Zboží.cz
Vyhledávače zboží fungují slušně i bez větší optimalizace. Doporučuji jen napárovat v e-shopu co nejvíc kategorií na kategorie zbožáků a pokusit se napárovat co nejvíc produktů např. na Heurece přes Simple Pairing. Vždy je dobré vyplnit co nejvíc informací o e-shopu, použít systémové XML feedy ze sekce Propojení – XML feedy a u Heureky doporučuji i sbírat zpětnou vazbu přes Ověřeno zákazníky.
Aby inzerce přinášela objednávky, je potřeba dobít na Heureku a Zboží kredit. Na úvod doporučuji co nejnižší částku a pak dobíjet podle výsledků a toho, jak rychle se spotřebovává kredit.
Máte dotazy? Chcete pomoct s nastavením?
Máte ke spuštění prvních kampaní otázky? Chcete s něčím pomoct, nebo si nechat vše nastavit od zkušených profíků? Ozvěte se. Stačí napsat na info@eshopov.cz, nebo zavolat na +420 604 160 755. Rádi Vám poradíme. Když bude náš zásah vyžadovat víc času, pošleme cenovou nabídku služeb.